Thursday, January 15, 2009

hari ini dalam sejarah....

~~do u hear me im talking to you~~~

~~across the water across the deep blue~~

~~ocean under the open sky...oh my~~

~~baby im trying......~~

untuk makluman anda....ayat di ats ini adalah melodi di handset saya jika sesuatu mesej tiba....hehehe...

Semalam lepas je abes kelas aku pon terus lepak bilik...hajat hati nak mencoret barang sepatah dua ayat untuk apdate blog....

tapi...dalam perjalanan ke opisku...aku terima satu mesej berbunyi...

Apis, kami cadang nak msak mlm ni..
mintak beras ckit..hehe..ko nak
mkn skali x?

trus aku jadik teruja mahu pulang ke rumah kerana ada satu misi penting yang perlu di selesaikan....hehehe(paham2 je la)

aku terus start enjin keter dan pulang.

setibanya di simpang rumah baru teringat ader pasar malam..then aku singgah sat...ingatnyer nak beli barang dapur sket cewahh...ikan..sutun..sayur...(sekadar angan2 saja...kerana rumah kami tidak punya peti dingin....kami org susah...tlg panggil bersamamu TV3...agagagagaga)

setelah menimbang lebih kurang aku lantas membeli makanan segera iaitu...

Kepok lekor : RM 2.00
Murtabak : RM 2.50

sebagai makanan tambahan sebelum memulakan operasi.

setibanya dirumah, housemate aku iaitu..en.raziq dan en. meor sedang khusyuk menonton tv (spa Q)...jgn gelak sebab channel tu pon je yg dapat....ahaksss...

usia mandi dan solat maghrib, kami bertiga memulakan operasi...modus operandi nya adalah (cewah mcm dlm 360 plak...) before that aku nak mentioned kat cni yg dorang dah siap masak nasik awal2..hihi..

tepat jam 7.50 malam kami mula delegate task memasing...sorang bukak sardin sorang panaskan kuali,aku potong bawang n pecah telur...btw...menu kami malam itu adalah seperti berikut;

Telur Dadar berbawang besar keemasan

bahan2nya adalah :

beberapa biji telur ayam dicuci bersih(ikut pada bilangan org nak makan)
seulas bawang kuning yg lazat kekuningan
secubit garam halus air laut.

menu kedua;

sardin cap ayam merah hati

bahan2 nya :

setin sardin yg belum di bukak(tgk tarikh luput sebelum beli..hehe)
seulas bawang(amek sket bwg kat telur td sebab bwg cumer ader 2 bijik je...huhu)
sesudu minyak
garam secukup rasa..


cara memasak...tak ikut prosedur..campak2 sudah....wakakakakaka..

fewwwhhhh...penat gak kalo jadik chef ni kan....hehehe..

tapi apepun hasilnyer sangat menakjubkan....
bagaimanapon saya gagal mendapatkan hasil operasi mlm tadi...
tepat jam 8.20 kami pun bersantap..perghh..memasing excited giler sebab first time dapur beasap beb..makan siap tambah2 lagik..
tapi alhamdulillah nasik abes...
bagus2...x membazir...

itulah serba sedikit mngenai kejayaan terbesar kami dalam tahun 2009..

sesungguhnya ia adalah kenangan yg terindah...wakakakakakaka

sekian...

ps: mlm nih nak masak gulai kari daging pulak...hehehe

2 comments:

akiss. said...

tahniah atas masakan pertama. hahaha. siyes best weh makan makanan sendiri, hehhe.

ek eleh. aku pnya msg bunyi mcm tu gak taw, wekkkk tiruu tiruuuuuuuuuu

aPish said...

tq...tq....kami memang berbakat weeeeheeeee....

owh....ye ker????

aku dah gune lagu nih sejak dier blom kuar lagik tahu....!!!

agagagaga....