Monday, January 5, 2009

Apdate blog,plis!

entry ni just for my reminder x bergaji....hekhekhek....

dah rindu ngan repekan aku yg ntah paper lar tuh....
neway thanks sbb menjadi pendorong yg setia utk mengapdate blog...cess...uwiiikkkkss...ekekekeke..

ni nak citer sket...dorang pon wat jejak kasihan..aku pon nak gak...sebab aku [pon berada di tempat kejadian...huhu...

02 januari 2009....

she mesej aku tnye balik ke x?..(nak ajak kuar ar tuh...)
then aku pon reply balik....balik...Nape?
tade pape...

(she x yah bace)

then aku pon ajak kuar...so dier suh aku yg arrange..salu dier...
da penat kot...so aku dgn semangat nyer call sumer org(first time setelah hampir 2 tahun x topap RM 30)hehehe...sengkek kan??? so pada gadis2 yg admirer(ader ker??) aku rentikanlah..wakakaka...

aku pon call shee...call eyma..msg zaki..call d..msg pae(tp x reply)

shee = sentiasa onnnnnnnnnnnnnn...!!!!(jgn panas....kehkeh)
eyma = on
zaki = kuantan lagik...
d = x sehat
pae = kedekut kedit.....wakakakakaka(nak balas dendam btau aku ek... ;p )

at last sumer nak join except zaki....
time : 8 lbh(seperti dlm msg)
venue : McD taman equine

aku antara yg terawal tiba di lokasi(itupon sebab on de way dari melaka)...ok what???
sesampai jek aku terus tuju ke jusco..igt nak carik brg sket..n tumpang solat...selepas puas meronda...aku sedikit terkilan(poyo)...sebab x jumpe aper yg di cari....
pastu terus gerak umah eyma..

sesampai di lokasi..aku n eyma survey port paling best tapi x jupe....hmm..niat kurang baik...at last dpt satu port w/pon agak x best..tapi ku gagahi jua untuk melabuihkan punggungku di situ...ahakksss...

sambil memandang sekeliling..(agak ramai aweks cun)hihi..adus..mataku ini..agak rambang...tp xpe...pastuh aku dah fokus borak ngan eyma..aper ygaku borak ek???(x igt..soryy)
proceed...
haa..da igt..aku lapor sbb x makan nasik dari pagi...aku pon dgn pantasnyer melangakhkan kaki kyu menuju kaunter untuk membeli barang sebijik dua beger untuk melapik perut...beli kentang yg cam rambut megi satu...air rebina ngan milo...ok..puas ati...

tapi tetiber aku jadik kecewa...sebab fries yg cam rambut megi tuh tadek...aku tnye budak tuh.."dik, maner curly fries(kentang rambut megi) saya??...

ini jawapannyer.....

"owh...xde dalam resit pon???"

aku pon terus berlalu dgn hati yang marah tapi boley kawal lg ar..."xpe...xpe...aku berkata di dalam hati...(hisshhh)

dah abes makan baru ar jin2 itu semua tiba...mule2 jin kepala toncet(shee)

after a few minutes pastuh dtg plak jin galah(pae) ngan jin surtik(dee) wakakakakaka...

x lamer pastuh sampai plak jin dua alam(anas)agagaaga...bukan namer sebenar...(sory kepada sesiap yg terase....)

borak nyer borak...makann nyer makan....jam menunjukkan jam sebelas malam...

citer ni dah semakin meleret nampaknyer....hehehe...

then we decided to jalan-jalan nengok lampu kat putrajaya...
memula gi kat jambatan seri wawasan(baru jer tau..itupon nengok kat map akiss)
ushar jek sebab ader uncle polis ronda maser tuu...so berkereta lah tanpa arah tuju...sampailah tibe di satu lokasi..aper ek namer dier...x igt aku..tapi yg aku igt dier ader tulis 'BUAT KERJA' besau 2 kat building tuh....sampai2 budak2 nih pon terus terlompat2 seperti _ _ _ _ _..(sila lengkapkan tempat kosong itu...hehehe(except aku ngan jin dua alam)

tengah syok shoot2 tuh..tetiber dengar plak bunyi wisel...friiittt...friiiit..(x baper jadik sgt ar bunyik dier)...ader sorang encik tu tiup dan tnye naper benti...sebg baik jin dua alam cemerlang cover line..."ckeck lampu jap cik", kata jin dua alam...

blah jek org tuh..sbg lg tgkap gambo....tetiber JDA teringat nak kol kawan yg lamer sgt x di jupei yg kini bekerja di putrajaya....AkiSS namenyer....
nasib mnyebelahi kami ini kerana apa yang aku tau kalo weekend cengguini dier salu balek hometown kat s.a...so mlm ni mmg tuhan nak bg jupe dan berjejak kasihan lah kami sumer...

eiyhhh...pjgnyer..penat ar...shortcut je la...

amek akiss pastuh terus gi jambatan tadik tu balik...haa..maser ni la ade adegan nangis2..huhuhu...x nagis pon sebenaunyer....pas dah salam2 hai2...apelagi berjimbun-rimbun(x tiru sesaper ek..hihihihi...) lar kami..

apatah lagi apabila akiss membawa kamera mahalnyer yg dibeli dgn harge 4 angka(maaf jumlahnyer terlalu besar)..bukan ape..takut di rompak..hahahaha

pas dah lemau amek gambo...pegi la mapley...igt putrajay tadek mapley...tapi seb baik ar bwk org yg bermastautin kat situ....

okeh...lagik sket jek nak abes citer nih....

sampai kat mamak memasing sibuk nengok menu....pastuh order air...
pastuh air sampai..pastuh oder roti tisu kaler2...pastuh oder roti naa kejuuuuu....
pastuh makan2 sambil bukak balik citer2 lamer dolu...(shee yg opaling bnyk becakap..menci)wakakakakaka....

dah abes mengisi perut tibalah masenyer nak bayar...
aku dgn hati sucinya ingi membayar semuanya...tetiber jer kene sound dgn ayat ini...harap dapat membaca dgn jelas dan terang kerana selepas ini jika ke putrajaya tidak perlulah membawa uang....ekekekeke

"INI WILAYAH AKU......(so..biar aku je yg bayar = dalam ati dier kot)"ayat inilah yang telah terpacul dari mulut akiss...

JDA pun dgr...hehehehe
so kwn2..pasni selau2 lah ke putrajay...yerk...agaga...

sangat letih tulis mende nih....

tape2 sket jek lagik.....

pas bayar sumer..bergerak pulang..sebelum tuh kene anta akiss kat umah dier dolu.....igt drop jek terus blah..ghupenyer smbung lagik snap shotnyer....memang la korang ni GIGAM(bak kater shee)...aku x..aku x.....

dAn...dinihari itu meninggalkan kenagan yang manis buat aku......dan aku yakin merekla jua begitu....(cehhh..ayat mende nih????)

ok la korang...kat bwh ni ader gambo2 sekitar aktiviti yang agak tidak sesuwai utk kekanak bawah umoq....

k...jupe lagi...

*senyum puas*(tiru shee nih...hehehehe)






















4 comments:

akiss. said...

haha. baru aku tahu korg ke equine dlu sbelum tu. haha.

jahat btul ni panggil dorg jin. hahaha. plg terus, anas, JDA...arhh! kejam.

next jejak kasihan = melaka! ho yeah!

ShiE J. said...

Melaka!! Here we come!... Huhu...


Bunguk jek ko nih. Byk typo, dol. Heh. Tapi, tamo ar betulkan. Aku bukan che'gu BM (rujuk clause kat blog Akiss). Hahaha!!

aPish said...

larr..yeker...sian ko kiss..dorang ar..aku tataw paper..

ala..ghuraw2 kasar jek tuh..

agagaga.....

aPish said...

tau xpe...biau ler..kekadang nak cpat sampei x tsalah tekan urup...

tapi halal laer..yg pnting org bc paham...


naper??? ader words yg ko x paham ker? meh aku skola kan ko....

ngeeeeeeeeeeeheeeeeheee..