Monday, February 2, 2009

Congkak River...

from left...mr zaki,d,lynn,pa'e,she,eyma n mr hafiz..


cewahh,...tetiber jek title omputeh....

previous entry aku ader citer pasal aku suker jenjalan kan...haaa..pas balek dr taiping...(spi umah lebey kurang kul 11.30 mlm..)..dengan tido yg ala kadar...aku m'buat kejer giler di maner aku bersetuju untuk melepaskan penat lelah setelah puas bekerja(pergghh..ayat x hengat poyo)...destinasi kali ini ke Sungai Congkak yang terletak di Hulu Langat..kira2 45 minit perjalanan dari umah aku....

kali ini aku di temani rakan2 sekolah dari kecik spi membesau camni haa...nak di storykan aku bgn pagi isnin tu jam 8.00..pas sarapan aku lepak atas katil jap depan leptop...belek2 balik gambo2 yg pernah di capture sebelom nih...haih...memori...andai dapat ku undur putaran dunia(aihh...tangkap leleh plak..agaga)...dlm area kul 10.30 pg member aku msg ajak piknik kat Bagan Lalang...aku yg sangap aor terjun nih terus propose kat dier ajak sumer gi Sg Congkak...dan...beginilah kami....yang memang selalunya x boleh merancang sesuatu,,kalo plan jek..misti x jadik..kalo jadik je misti x plan...hmm..maka berlakulah peristiwa tersebut dalam keadaan yang serba spontan akhirnya kami berjaya juga berkumpul semula wlaupon x cukup ahli..sebenarnyer GBS kami 10 orang kesemuanya..tapi di sebabkan 3 orang ahli telah pon berumahtangga, maka tinggallah kami yg bujang trang tang..tang nih....

kami bertolak ke sg itu lebey kurang pukul 3.45 ptg( x penah di buat org...) spi saner around kul 5...perrghhh...tapi seb bek ktrg dtg ptg..kalo x impian tu berkubur je lar...mane x nyer...maser ktrg sampai tuh jalan balik punyalah jem giler...x penah2...agaknyer sumer org umah tade air kot....sepanjang-panjang perjalanan keter line up nak kuar dr kawasan tu....lega seb baik ktrg baru spi....

after park keter...ktrg cari port baekkkk punyerr...bentang tikar sumer..and first aktiviti yg di lakukan adalah......MAKAN...(kebulur beb...lapo giler)...pas makan sumer pakat terjun dalam ayer..kami bertuah kerana di temani seorang ibu yang penyayang(hikhihik...paham2 sudah)..

oleh kerana dtg lambat jadik kami juga adlah diantara kumpulan yg terakhir blah dari situ...mase tu jam menunjukkan kul 7 mlm...igt da relief sbb xder keter..ghupenyer tekaan ku meleset terus...nak balek tu pon jalan still jem lagik....giler btol!!!(aku menyumpah di dalam hati...)
last2 singgah solat kat masjid tepi jalan pastuh terus sambung journey ke shah alam pula untuk dinner....dinner kali ini adalah di tanggung semuanya oleh encik engineer kami...xie xie...

pas makan n hantar bebudak yg bawah umor pulang ke rumah memasing....kami pon bertebaran di muka bumi tuhan untuk pulang ke rumah memasing...x silap aku mlm tu aku spi umah dlm kul 12 ke 1 ntah...yg penting aku penat giler.....tp aku puas sebab dapat mandi air sungei....huhuhu...

biase la kalo last2 kat entri aku mesti letak gambo...so...tgk je la yek...

baru sampai..sumer dok kebulur carik makanan...hakhak


ader ke patot aku yg kene wat sandwich..yg depan bulat tu tukang makan...wakakakaka

sesi mandi manda...grrr...sejuk + panas(hekhekhek)

sudah mau berangkat pulang...

No comments: